Szabó és Kovács piroson megy át a zebrán. A rendőr megállítja őket és kérdőre vonja, miért tették. Kovács megkérdezi: Ön szerint a Magyar Köztársaság űrhajósa nem mehet át a tilos jelzésen? A rendőr megilletődve elnézést kér: Bocsánatot kérek, nem tudtam, hogy Ön a Magyar Köztársaság űrhajósa és csöndben távozik. Szabó megkérdezi Kovácsot: miért mondtad azt, hogy űrhajós vagy? Kovács erre: Én nem állítottam ilyet, csak kérdeztem.

A fenti anekdota jut mostanában eszembe. Az egyik testületi ülésen, melyen a többség a Bajai Rádió megvásárlása mellett döntött, voltam oly "bátor" és megkérdeztem: Mikor lesz az önkormányzatnak televíziója és mivel fogják indokolni? Ma már tudom, hogy nem kellett volna, mert hamarabb valósággá vált, mint gondoltuk, pedig én az anekdotában szereplő Kovácshoz hasonlóan, csak sokkal ártatlanabbul, semmire nem célozva kérdeztem.

A rádió megvásárlását az archívum megőrzésének fontosságával indokolta a Fideszes városvezetés. Ami röhejes indok volt, hiszen az archívumot kellett volna megvenni és azt konzerválni, de akkor nincs szócső és újabb ügyvezetői állás a híveknek, barátoknak. A megvásárlással sem értettem egyet és sokalltam az árat, de a januári testületi ülésre beterjesztett, üzleti tervnek nevezett előterjesztésben (ha a saját rádióm lenne, akkor én ezt az ügyvezető kirúgás elõtti utolsó megmozdulásának és indokának nevezném, a színvonala alapján) leírt 17 milliós önkormányzati támogatás, engem is meglepett.

Az önkormányzati (mármint a FIDESZÉ) televízió megalapításának indoklása, miszerint nem kívánnak Baján kívül is terjeszkedõ televíziót támogatni szintén megmosolyogtató, hiszen a rádió célja az üzleti tervnek nevezett írás szerint adóteljesítmény, azaz a vétel-körzet növelése. A Bácskai Napló is magát, mint Baja és környéke közéleti magazinját hirdeti. Miután kinevettük magunkat, számoljunk egy kicsit: az idei évben a Marketing Kft. televíziója legalább 20 milliónkba fog kerülni. A Bácskai Napló támogatásának 8, a rádió támogatásának 17 millióját hozzácsapva és a második alpolgármester juttatásait figyelembe véve már bõven túlléptük az 50 milliót, amiből már elég rendes helyi buszközlekedést lehetne megvalósítani.

Hát még ha hozzászámolom egy önkormányzati internet- és kábeltévé szolgáltató megalakítását… Lehet, hogy ilyen is lesz? De (a következményekre gondolva) én már kérdezni sem merek… És Önök?

Dede József

 

A cikk a Bajai Tükör c. újsában jelent meg 2009.01.30-án.
http://www.bajaitukor.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://beketer.blog.hu/api/trackback/id/tr49915536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása